Automatisch antwoord (Out-of-Office) instellen
✉️

Automatisch antwoord (Out-of-Office) instellen

Het instellen van automatisch antwoord in Outlook vereist een paar eenvoudige stappen. Gelukkig is het proces niet ingewikkeld en kun je dit gemakkelijk zelf doen. 

Stappenplan: zo stel je automatisch antwoord in

Stap 1: Open Outlook en ga naar Bestand.
Stap 2: Navigeer links naar het kopje Info <- en klik op de knop automatische antwoorden.
Stap 3: Een nieuw scherm opent waarin je jouw automatische antwoord kunt instellen.
Stap 4: Optioneel kun je een tijd opgeven wanneer het automatisch antwoorden actief moet zijn.
Stap 5: Klik op de knop OK.

Je hebt nu een automatisch antwoord ingesteld voor de afwezigheidsassistent van Outlook, die automatisch reageert op binnenkomende e-mail.

Als je de automatische antwoorden instelt, kun je erop vertrouwen dat het werkt. Om het te testen, stuur je een e-mail vanaf je eigen privéadres. Na ontvangst zal je de afwezigheid e-mail niet opnieuw ontvangen, omdat dit slechts eenmalig gebeurt. Het is niet nodig om eindeloos te blijven testen of het ook de tweede of derde keer werkt, omdat de afwezigheidsassistent per ontvanger slechts eenmaal geactiveerd wordt. Hierdoor zal de ontvanger niet meerdere keren dezelfde e-mail van jou ontvangen.

Zo, en nu kun je optimaal genieten van je vakantie zonder je zorgen te maken over je mailbox.